Proiectul a combinat rezultate de la mai multe studii care au implicat un total de 665 de participanţi. Concluziile arată că cei mici îşi învaţă limba nativă şi adulţii limbi străine în circuite cerebrale vechi care sunt folosite pentru diverse alte sarcini precum memorarea unei liste de cumpărături sau învăţatul şofatului, scrie Medical Express.
„Concluzia noastră este că limbajul este învăţat în sisteme generale şi contrazice teoria general acceptată conform căreia limbajul ţine de sisteme găsite numai la oameni”, a precizat Michael T. Ullman, autorul studiului. „Aceste sisteme se găsesc de asemenea la animale – spre exemplu, şobolanii le folosesc pentru a se deplasa într-un labirint”.
Studiul nu este important numai din perspectiva biologiei şi evoluţiei limbajului, ci şi are implicaţii în modurile în care învăţarea limbilor poate fi îmbunătăţită, cât şi pentru oamenii care învaţă o limbă străină şi mai ales pentru cei cu probleme precum autismul, dislexia şi afazia (tulburare a vorbirii care afectează exprimarea apărută în urma unei leziuni).
Studiul a sintetizat descoperirile de la alte 16 studii care au examinat învăţarea limbajului în două sisteme cerebrale: memoria declarativă şi cea procedurală, cele două tipuri de bază de memorie pe termen lung.
Vă recomandăm să citiţi şi următoarele articole:
Au apărut primele dovezi care arată că limbajul păsărilor conţine reguli gramaticale
Spune-mi ce limbă vorbeşti ca să îţi spun ce gândeşti: cum ne influenţează limbajul viaţa
Runele magice, intaiul cod al omenirii & limbajul viitorului